Jak napisać biznesplan salonu fryzjerskiego?

banery artykuły2
0

Otwarcie własnego salonu fryzjerskiego powinno rozpocząć się od stworzenia dokładnego biznesplanu. Taki krok pozwoli oszacować potrzebny kapitał, wydatki podczas prowadzenia działalności oraz możliwe przychody. Choć napisanie biznesplanu wiele osób bardzo odstrasza, to okazuje się, że to wcale nie jest trudne, a pozwala lepiej przygotować się do posiadania własnej firmy i przede wszystkim pozwoli uporządkować pytania dotyczące tego, jak otworzyć salon fryzjerski.

Opis przedsięwzięcia, lokalizacja i analiza konkurencji

Dokładnie przemyślany pomysł obroni się w każdej sytuacji, dlatego wstępne założenia powinny być w biznesplanie rozwinięte i szczegółowo opisane. Notatka powinna zawierać między innymi zakres świadczonych usług, ich ceny oraz ilość zatrudnionych pracowników. Lokalizacja jest ściśle powiązana z analizą konkurencji – wybranie miejsca, w pobliżu którego znajduje się inny salon fryzjerski lub więcej może być ryzykowne. Zwrócenie uwagi na metraż oraz układ pomieszczenia zagwarantuje w przyszłości odpowiednią przestrzeń i wygodę.

Analiza SWOT

Jak napisać biznesplan salonu fryzjerskiego

Jak napisać biznesplan salonu fryzjerskiego?

W biznes planie dla salonu fryzjerskiego nie można pominąć analizy słabych i mocnych stron, a także szans i zagrożeń. Zastanowienie się nad nimi pozwoli uniknąć różnych błędów i podejść do sprawy profesjonalnie.

Słabe i mocne strony

W przypadku początkujących fryzjerów słabą stroną może być marka, którą dopiero tworzy, a więc nie jest ona jeszcze dobrze rozpoznawalna, co wiąże się z małą ilością klientów na początku działalności. Mocna stroną może być wyposażenie i wystrój salonu, doświadczenie, certyfikaty czy dogodna lokalizacja.

Szanse i zagrożenia

Otwarcie salonu fryzjerskiego wiąże się z ryzykiem powstającym przez czynniki zewnętrzne, takie jak duże koszty reklamy marketingowej, silna konkurencja czy trudności w utrzymaniu płynności finansowej zwłaszcza zaraz po założeniu firmy. Zdecydowanie największą szansą jest nieustające zapotrzebowanie na usługi fryzjerów oraz szeroki ich zakres.

Plan działań marketingowych i przybliżony koszt otwarcia salonu fryzjerskiego

Jak napisać biznesplan salonu fryzjerskiego

Analiza SWOT salonu fryzjerskiego.

Przemyślana strategia marketingowa jest niezwykle istotna, ponieważ odpowiednie działania pozwalają dotrzeć do szerszego grona klientów. Oprócz banerów i ulotek, skutecznym rozwiązaniem są reklamy marketingowe oraz regularne udzielanie się w mediach społecznościowych. Oprócz takich zestawień, biznesplan dla salonu fryzjerskiego powinien zawierać również strategie związane stricte z prowadzeniem działalności, a więc rabaty, karty stałych klientów czy darmowe warsztaty dotyczące pielęgnacji włosów. Koszty otwarcia salonu fryzjerskiego są zależne przede wszystkim od powierzchni lokalu, ilości stanowisk, zakresu świadczonych usług, które powiązane są z koniecznością zakupu specjalistycznych narzędzi i może wahać się od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy. Podpunkt dotyczący finansów powinien obejmować kwotę przeznaczoną na inwestycję z wyszczególnieniem wszystkich wydatków, a także źródła pozyskania kapitału, prognozy sprzedaży usług, zestawienie dochodów i kosztów.

Komentarze

Powiązane blogi