Jak prowadzić social media salonu fryzjerskiego?

jak-prowadzic-social-media-salonu-fryzjerskiego
0

Nie ulega wątpliwości, że social media stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Facebook, Instagram czy inne portale społecznościowe są dzisiaj podstawą komunikacji i częścią otaczającej nas kultury. Dotyczy to nie tylko osób prywatnych, ale również firm. To właśnie one mogą w efektywny sposób wykorzystać potęgę social media i zaplanować sukces swojego salonu fryzjerskiego.

Wydawać by się mogło, że prowadzenie social media to tak naprawdę nic trudnego. Nie jest to jednak prawdą. Chcąc w atrakcyjny sposób prowadzić swoje profile społecznościowe musisz wiedzieć o kilku bardzo istotnych rzeczach.

 

Łukasz Urbański, właściciel salonu Hair Team Łukasz Urbański w WarszawieSocial media to nie tylko aplikacje i zdjęcia. To przede wszystkim komunikacja i budowanie relacji z ludźmi, a także kreowanie swojego wizerunku i reputacji salonu – mówi Łukasz Urbański, właściciel salonu Hair Team Łukasz Urbański w Warszawie.”

 

 

 

 

Zanim założysz profile społecznościowe salonu zastanów się, jaki przekaz chcesz dać swoim odbiorcom. Bądź konsekwentny w zaplanowanych działaniach, a gwarantujemy, że po czasie przyniosą one pożądane przez ciebie efekty.

 

FACEBOOK dla salonu fryzjerskiego

Facebook to jeden z najpopularniejszych kanałów social media. Często salony swój profil na Facebooku traktują jako swoją stronę internetową, a tym samym wirtualną wizytówkę. Należy pamiętać, że to właśnie tutaj klienci najczęściej szukają informacji dotyczących interesującego ich salonu. Dlatego tak bardzo ważne jest, aby twój profil zawierał wszystkie potrzebne informacje. Oto kilka must have, które powinny znaleźć się na profilu twojego salonu:

Zdjęcie profilowe
Najlepiej, aby przedstawiało logo twojego salonu – coś, co od razu odróżni go od innych profili salonów fryzjerskich.

Zdjęcie w tle
Pamiętaj, że musi pasować do zdjęcia profilowego. Może to być np. fotografia przedstawiająca wnętrze twojego salonu. Coraz częściej również firmy umieszczają w tle krótkie filmy.

Dane kontaktowe
Stwórz ciekawy opis salonu, jak również uzupełnij wszelkie dane kontaktowe – pozwoli to twoim obecnym i potencjalnym klientom dowiedzieć się, np. w jakich godzinach otwarty jest salon.

Pamiętaj, że Facebook to wciąż najpotężniejszy kanał social media, warto więc go wykorzystać w stu procentach. Na swojej stronie kreuj pozytywny wizerunek salonu, budując reputację swoją i pracujących z tobą fryzjerów.

„Salon fryzjerski należy przedstawiać, jako grupę zgranych profesjonalistów, gdzie każdy z osobna jest kreatywnym i godnym zaufania specjalistą. Pozwala to klientowi przede wszystkim poznać nas „od środka”, a także daje uczucie budowania relacji i więzi na płaszczyźnie salon-klient – mówi Łukasz Urbański”.

Zastanawiasz się pewnie, co należy publikować, aby przyciągnąć na swój profil jak największą liczbę aktywnych użytkowników, a tym samym nowych klientów do salonu? Mamy dla ciebie kilka cennych rad:

Pokaż swój zespół
Przedstaw ludzi, z którymi pracujesz. Opisz ich pracę i zainteresowania. Daj do zrozumienia, że są dla ciebie kimś ważnym i wyjątkowym. To pokaże twoim klientom, że posiadasz w swoim salonie nie tylko profesjonalnych fryzjerów, ale także fajnych ludzi. Użytkownicy uwielbiają poznawać firmę i pracę salonu „od kuchni”.

metomorfoza Marceliny Zawadzkiej - zdjęcia z facebooka

Pokazuj pracę swoich fryzjerów
Świetnie sprawdzają się tu kolaże zdjęć, tzw. „przed-po”, dają one możliwość pokazania dobrze wykonanej pracy. Efekty takich kolaży są często wręcz zachwycające. Pamiętaj jednak, aby wcześniej zapytać klientów, czy wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku.

Publikuj zdjęcia nowych kosmetyków, usług i promocji
Zaciekaw swoich klientów promocjami oraz usługami, które masz w salonie. Pokaż na jakich kosmetykach pracujesz. Organizuj wydarzenia i zapraszaj na nie swoich klientów. Pamiętaj, że to właśnie integracja z użytkownikami jest tu niezmiernie ważna. To dzięki niej stajesz się rozpoznawalny i wyróżniasz się na tle innych. Dodatkowo, efektem twojej aktywności będą na pewno nowi klienci.

 

INSTAGRAM dla fryzjerów

Instagram jest świetnym narzędziem, umożliwiającym publikowanie zdjęć i filmów na tablicy. Co więcej, możemy tam tworzyć nasze Insta Stories, czyli krótkie filmy i zdjęcia, które znikają po 24 godzinach. To idealne narzędzie do tego, aby pokazać relacje z najważniejszych wydarzeń z życia salonu, ale nie tylko. Można również pokazywać tam codzienne czynności waszej pracy, co pozwoli użytkownikowi poczuć się częścią waszej społeczności.
Instagram jest kopalnią pomysłów i trendów, którymi możesz się inspirować. Jest to również świetne pole do tego, aby przez wrzucane treści zainteresować nowych klientów.

„Instagram jest idealnym miejscem do kreowania swojej marki. Warto więc pokazywać tam metamorfozy swoich klientów oraz ich zadowolenie. Użytkownicy uwielbiają, gdy pokazujemy codzienne życie salonu, jak również wszelkie aktywności związane z naszą pracą – mówi Łukasz”.

Pamiętaj, że użytkownicy lubią estetyczne zdjęcia. Wrzucając je na swój profil używaj hasztagów(#) np. #lukaszurbanski, emotikonek, a także linkowania innych użytkowników(@), np. @lukiur. Nie zapomnij o tym, że również na Instagramie możesz budować relacje z potencjalnymi klientami – komentuj zdjęcia, odpowiadaj na pytania – użytkownicy lubią taką formę komunikacji. Zastanawiasz się, co warto publikować na swoim Instagramie? Mamy dla ciebie kilka rad:

Znajdź swój styl
Pamiętaj, żeby na swoim profilu publikować zdjęcia w podobnym stylu. Doda mu to nie tylko estetyki, ale również sprawi, że dzięki nim twój profil stanie się twoim znakiem firmowym.

Znajdź balans
Wrzucając treści poszukaj balansu między ilością publikowanych zdjęć i filmów, np. 6 zdjęć i 1 filmik. Pamiętaj, że publikowane filmy nie mogą być dłuższe niż 60 sekund.

team salonu Łukasza Urbańskiego

Zaprezentuj swój salon
Pokaż i opisz wszystkie pracujące w nim osoby. Pozwoli to poznać użytkownikom i klientom cały twój zespół.

Pokaż wasze prace i zdolności
Tak samo jak na Facebooku, na Instagramie również świetnie sprawdzają się zdjęcia „przed-po”, gdzie automatycznie widać efekty świetnie wykonanej pracy. Pamiętaj jednak, aby wcześniej zapytać klientów, czy wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku.

Wrzucaj wszystko, co cię inspiruje
Ciekawe zdjęcia z magazynów, portali internetowych itp. – dlaczego nie! Możesz również udostępniać treści innych osób i firm, linkując ich w swoim opisie.

Nowości i promocje
W twoim salonie są nowości, promocje, specjalne oferty? Śmiało pokazuj je na swoim profilu!

Pamiętaj, że najważniejsze w prowadzeniu social media jest systematyczność, konsekwencja i interakcja. Ustal sobie plan działania i czas, który poświęcisz na wrzucanie treści na swoje profile. Połącz swoje konta FB i IG, dzięki temu będziesz mógł publikować treści na Instagramie, a później z łatwością udostępniać je na swoim Facebooku.

Komentarze

Powiązane blogi