Jak zachęcić klientów do zakupu kosmetyków w salonie fryzjerskim?

Jak zachęcić klientów do zakupu
0

Salony fryzjerskie są miejscem, w którym nie tylko zlecimy wykonanie interesującej nas fryzury, ale również zakupimy kosmetyki. Wiedzą o tym zarówno klienci, jak i właściciele i fryzjerzy. Ci pierwsi jednak niechętnie dokonują zakupu produktów tego typu, dlatego należy ich odpowiednio zachęcić. W tym artykule przedstawimy kilka skutecznych sposobów na to, aby sprawić, że klienci chętnie będą kupować kosmetyki dostępne w salonie.

Ciekawe promocje fryzjerskie – klucz do sukcesu

W każdym przypadku kluczem do sukcesu jest zorganizowanie odpowiedniej, ciekawej promocji fryzjerskiej. Bardzo dobrze sprawdzają się akcje typu „zdecyduj się na strzyżenie, a … otrzymasz w niższej cenie”. Promocje o takim charakterze skłonią klientów nie tylko do kupna, ale nawet strzyżenia, dlatego warto je często wykorzystywać. Nie opierajmy jednak naszej strategii biznesowej wyłącznie na zagraniach tego typu, ponieważ pomysły wraz z biegiem czasu się skończą i klienci będą czuli się znudzeni ofertą.

Gamifikacja – wprowadź odrobinę rywalizacji

Sprzedaż kosmetyków w salonie fryzjerskim może wzrosnąć również w momencie, kiedy wprowadzisz element gamifikacji. Pojęcie to zostało zaczerpnięte głównie z gier komputerowych, jednak sprawdza się także w codziennym życiu. Zjawisko to polega na rywalizacji pomiędzy klientami np. w konkursie, czy programie lojalnościowym.

W momencie, kiedy zauważysz spadek sprzedaży, wprowadź specjalne karty lub inną, graficzną formę prezentacji zebranych osiągnięć, które przydzielaj w zamian za wykonane usługi lub dokonane zakupy. Pamiętaj, aby jasno określić, po zebraniu ilu naklejek/pieczątek na klienta czeka nagroda. Może nią być zarówno usługa gratis, jak i wartościowy zestaw kosmetyków – wybór należy do Ciebie.

Konkursy – motywatory do zakupów

Promocje fryzjerskie mogą odbywać się również w formie ciekawych konkursów. Wcześniej wspomnieliśmy o rywalizacji na zasadzie dokonywania zakupów, czy wykonywania usług, jednak emocje podwyższają również klasyczne konkursy wiedzy na temat fryzjerstwa, czy danego salonu. Ważne jest natomiast, aby zadawane klientom pytania nie były zbyt skomplikowane. Odpowiedzi na nie muszą być znane powszechnie, wszystkim stałym klientom lub dostępne na stronie internetowej i w social media.

Ustalenie łatwych pytań konkursowych jest istotne, ponieważ podniesienie poziomu zbyt wysoko spowoduje, że klienci bardzo łatwo zniechęcą się zarówno do samego quizu, jak i nawet salonu. Poczują oni, że Twoja firma jest dla nich niedostępna, nieznana i zdecydują się na zmiany.

Sprzedaż kosmetyków w salonie fryzjerskim nie jest łatwym zadaniem. Klienci wchodzą do salonu głównie z zamiarem zmiany fryzury, dlatego zachęcenie ich do dodatkowego wydatku może sprawiać trudności. Warto zatem posiłkować się różnego typu konkursami fryzjerskimi, czy programami lojalnościowymi. Ich zadaniem jest wprowadzenie elementu rywalizacji, który zawsze działa motywująco, dlatego w trudnych momentach warto je umiejętnie stosować.

Komentarze