Jak negocjować swoje wynagrodzenie?

jak-negocjowac-swoje-wynagrodzenie
0

Zapewne wiele osób zastanawia się, ile zarabia fryzjer? Faktem jest, że zarobki fryzjerów kształtują się różnie i zależą nie tylko od doświadczenia, ale również lokalizacji, czy ilości obsługiwanych klientów w ciągu jednego miesiąca. Jednak każda sytuacja jest dobra do tego, aby negocjować swoje wynagrodzenie. Warto przy tym pamiętać o kilku aspektach, które odgrywają w tym procesie kluczową rolę. Zatem, jak poprosić o podwyżkę?

Przygotuj listę mocnych argumentów

Podczas rozmowy na temat wynagrodzenia fryzjera niezwykle ważne są argumenty. Pracodawcy w znacznej większości oczekują konkretów, które przedstawisz w przystępny i zrozumiały sposób. Bardzo dobrze sprawdza się tu informacja o sukcesach, które udało Ci się osiągnąć w ostatnim czasie. Możesz np. wykazać ilu zadowolonych klientów opuściło salon, będąc obsłużonymi przez Ciebie lub fakt, że umiesz poradzić sobie w trudnej sytuacji.

Warto przy tym pamiętać, że muszą to być realne i widoczne sukcesy. Wszelkiego rodzaju obietnice, czy kłamanie podczas rozmowy tego typu nie jest wskazane. Ponadto możesz użyć argumentu dotyczącego Twojego rozwoju osobistego i zawodowego. Wskaż listę kursów i szkoleń, które odbyłeś lub, na które jesteś zapisany w najbliższym czasie.

Podaj wyższą kwotę i negocjuj w „dół”

Rozwiązaniem przynoszącym odpowiedni skutek może okazać się podanie na początku wyższej kwoty wynagrodzenia i stopniowe obniżanie jej w procesie negocjacji. Zadanie to jest jednak trudne, ponieważ kiedy kwota ta będzie zbyt duża – pracodawca odniesie wrażenie, że nie jest w stanie sprostać Twoim oczekiwaniom finansowym i zrezygnuje z podpisania lub przedłużania umowy z Tobą.

Problem może pojawić się również, kiedy zaproponujesz zbyt niską kwotę wynagrodzenia. Wtedy z kolei osoba, która ma być lub jest Twoim pracodawcą, dojdzie do wniosku, że nie jesteś zadowolony ze swojej pracy lub mało ambitny. Dobrze jest wcześniej sprawdzić średnie zarobki fryzjera w naszym kraju i na tym opierać rozmowę.

Rozwijaj swoje umiejętności

Dla osób, które lubią swój zawód, to zdecydowanie najłatwiejszy sposób. Bierz udział w wielu szkoleniach dla fryzjerów i pozwól pracodawcy, aby to zauważył. Nawet jak po pewnym czasie będzie sprawiał wrażenie brakiem satysfakcjonujących propozycji – poczekaj. Nie ma pracodawców, którym nie zależy na wykwalifikowanym pracowniku, którego bardzo dobrze zna, wie, na co go stać i jakie umiejętności nabędzie.

Wykaż się pomysłowością

Sposób idealny dla ludzi, którzy są ze swoim szefem w bardzo dobrych relacjach lub potrafią w bardzo szybki sposób je nawiązać z nowo poznaną osobą. Pomysłowość w tym przypadku polega na podaniu takich argumentów i czynników „za”, które na pewno przekonają pracodawcę lub osobę decydującą o wysokości wynagrodzenia, że warto przystać na proponowane przez Ciebie warunki.

Może się jednak zdarzyć tak, że mimo wszelkich starań druga strona rozmowy będzie nieugięta. Wtedy warto poszukać innych aspektów, które zrekompensują Ci niższe wynagrodzenie. Może to być zakup wskazanego przez Ciebie wyposażenia salonu fryzjerskiego, czy uruchomienie nowej usługi, którą będziesz wykonywać.

Miej asa w rękawie

To rozwiązanie dla osób, którymi interesowały się inne firmy w celu podpisania umowy. Fakt ten możesz w bardzo łatwy sposób wykorzystać podczas rozmowy o wynagrodzeniu. Pamiętaj jednak, aby nie przekazać tej informacji zbyt ostro, ponieważ taka wiadomość równie dobrze może zostać odebrana przez pracodawcę jako szantaż, a wtedy może się to źle skończyć. Przede wszystkim nie radzimy oszukiwać. Jeżeli żadna konkurencyjna firma nie skontaktowała się z Tobą – poczekaj na lepszy moment.

Rozszerzaj umiejętności związane z branżą

Umiejętności fryzjera już opisywaliśmy, jednak w tym momencie warto spojrzeć na nie delikatnie szerzej. Umiejętności związane z branżą dotyczą nie tylko zawodu fryzjera, ale również wszelkich innych aspektów związanych z zarządzaniem salonem, kadrą pracowniczą, czy dostępnymi produktami. Krótko mówiąc, jeśli planujesz rozmowę o podwyżce, udaj się na szkolenia dotyczące właśnie tych równie ważnych w każdym salonie fryzjerskim elementów. Dzięki temu będziesz miał dobry argument w trakcie rozmowy, ponieważ każdy pracodawca lubi ograniczać wydatki.

Komentarze

Powiązane blogi