6 rzeczy, które robisz źle pisząc swoje fryzjerskie CV

6-rzeczy,-ktore-robisz-zle-pisząc-swoje-fryzjerskie-CV
0

Gdy piszesz swoje CV oraz tworzysz portfolio swoich fryzjerskich prac, pamiętaj o tym, że musi ono odpowiadać wymaganiom pracodawcy. Zbyt duża ilość niepotrzebnych treści lub brak portfolio może nie tylko wyglądać nieprofesjonalnie, ale także zniechęcić pracodawcę do Twojej osoby już na starcie.

 

Informacje o swoim wykształceniu

Pracodawcę najczęściej interesuje Twoje ostatnie wykształcenie najlepiej to związane ze szkołami zawodowymi, technicznymi i wyższymi. Dlaczego? To właśnie w nich zdobywasz najpotrzebniejsze umiejętności i kwalifikacje, które zostaną docenione przez potencjalnego pracodawcę.

Jakość, a nie ilość

Pamiętaj, że pracodawca otrzymuje dziesiątki ofert na stanowiska pracy. Z czasem jego uwaga staje się wybiórcza
i automatycznie wyszukuje w CV słów kluczowych, na których mu zależy. Słowa kluczowe najczęściej związane są
z potrzebnymi w salonie fryzjerskim umiejętnościami i kwalifikacjami.

Uniwersalne CV to błąd

Najłatwiejszym sposobem jest utworzenie obszernego CV z myśl, że „pracodawca wybierze to, co jest mu potrzebne”. To jeden z najczęściej popełnianych błędów. W swoim fryzjerskim portfolio pomijaj prace dorywcze niezwiązane z branżą. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której dopiero zaczynasz swoją karierę fryzjerską i masz małe doświadczenie.

Zbyt kolorowe CV

Aby zwrócić uwagę pracodawcy na najważniejsze informacje często pogrubiamy, podkreślamy lub w inny sposób formatujemy tekst, aby był on bardziej widoczny. Niestety zbyt duża ilość takich zabiegów daje odwrotny efekt. Podobnie jest z akcentami kolorystycznymi. Takie działania według pracodawcy mogą świadczyć o braku twojego profesjonalizmu.

Słabej jakości portfolio

Tworzenie swojego portfolio z wykorzystaniem zdjęć z telefonu nie musi być źle odebrane. Nie każdego stać na profesjonalny sprzęt. Pamiętaj jednak aby zdjęcia stylizacji i fryzur były wyraźne i czytelne. Zwracaj uwagę na tło zdjęcia – najlepiej sprawdzają się te jednolite lub o powtarzalnej fakturze. Gdy chcesz pokazać konkretny efekt np. cięcia, zrób zdjęcie dokładnie tego konkretnego miejsca. Nigdy nie wykorzystuj zdjęć, które nie należą do Ciebie lub nie masz do nich żadnych praw.
Nie zapomnij także o własnym zdjęciu w CV. Wszystkiego rodzaju dzióbki, całuski oraz selfi nie są mile widziane w oczach pracodawcy.

Nieprofesjonalne dane kontaktowe

Kiedy pracodawca odrzuci Twoje CV bez jego czytania? Kiedy zobaczy Twój mało profesjonalny adres email. Prawdziwe przykłady mało profesjonalnych adresów mailowych:
aniela@buziaczek.pl, czy_to_wazne@vp.pl, sexymisiaczek@wp.pl, szurinekk@o2.pl czy choćby 12412132123@onet.eu
Na potrzeby rekrutacji załóż swoją „biznesową” skrzynkę pocztową gdzie imię i nazwisko będzie twoim adresem np. imię.nazwisko@domena.pl lub i.nazwisko@domena.pl. Ważny jest także wybór odpowiedniej domeny, która nie będzie podobna do już wcześniej wspomnianych.

Komentarze

Powiązane blogi